هیئت تنیس روی میز استان اصفهان

ESFAHAN TableTennis

◄ اطلاعیه ►

تقویم مسابقات در سال 1402
ادامه »
► آخرین اخبار ◄
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  2:00 PM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  1:57 PM
----------------------------
» جمعه 31 فروردین 1403  4:12 PM
----------------------------
» یکشنبه 26 فروردین 1403  4:10 PM
----------------------------
» یکشنبه 19 فروردین 1403  1:32 PM
----------------------------
» شنبه 18 فروردین 1403  12:16 PM
----------------------------
» جمعه 10 فروردین 1403  12:09 AM
----------------------------
» یکشنبه 27 اسفند 1402  1:18 PM
----------------------------
» یکشنبه 27 اسفند 1402  1:00 PM
----------------------------
» پنج شنبه 17 اسفند 1402  11:47 PM
----------------------------
اخبار تنیس روی میز
چهارشنبه 21 اسفند 1392  1:13 PM
حواشی دور برگشت لیگ برتر تنیس روی میز بانوان/ از تقابل خواهران پینگ پنگ باز تا شکست بانوی المپیکی/ عجله صامت برای برد

رویارویی خواهران شهسواری در فینال مسابقات لیگ برتر تنیس روی میز بانوان، دیدنی و جذاب بود.

به گزارش سایت هیأت تنیس روی میز استان اصفهان، به نقل از خبرگزاری ایمنا، مرحله نیمه‌نهایی و نهایی دور برگشت لیگ برتر تنیس روی میز باشگاه‌های کشور که ‏امروز در خانه تنیس روی میز اصفهان برگزار شد با قهرمانی تیم نیک‌اندیش شهرداری اصفهان به پایان ‏رسید تا پس از قهرمانی فولاد ماهان در فصل گذشته، جام طلایی در اصفهان ماندگار شود.‏ 

این مسابقات با حواشی مختلفی همراه بود که در ادامه می‌خوانید:

* در فواصل بین مسابقات، ندا شهسواری ملی‌پوش نیک‌اندیش اصفهان با خواهر کوچکترش سارا ‏شهسواری که در تیم مس کرمان عضویت دارد به بازی تمرینی می‌پرداخت.‏

* اعضای تیم صنعت مس یکی از پرشورترین تیم‌های حاضر در مسابقات بودند که به خوبی ‏هم‌تیمی‌های خود را تشویق می‌کردند.

* یکی از بازیکنان تیم پاک‌نژاد اسپورت تهران از باخت به منصوره رضائی بازیکن نیک‌اندیش در ‏نیمه‌نهایی بسیار ناراحت بود و تا یک ساعت پس از پایان این مسابقه، مربی وی در حال دلداری دادن ‏به او بود.

* در بازی چهارم مرحله نیمه‌نهایی، دیدار بین یاسمن یراقچی ملی‌پوش تیم رستوران نمونه قزوین در ‏حالی به گیم پنجم کشید که صامت ابتدا از حریف خود عقب افتاده بود، جالب اینکه این اتفاق در میز ‏کناری و در بازی پنجم برای سارا شهسواری افتاد و این بازیکن مس کرمان، عقب‌افتادگی‌اش از بازیکن ‏تیم قزوین را جبران کرد به طوری که گیم پنجم این دو دیدار همزمان شد. در نهایت هم هر دو این ‏مسابقات با نتیجه ۳ بر ۲ به سود کرمانی‌ها به پایان رسید.

* پس از پایان مرحله حذفی، عوامل هیأت تنیس استان و باشگاه نیک‌اندیش برای آماده‌سازی سالن ‏برای مراسم اختتامیه وارد محل برگزاری مسابقات شدند.

* بنرهای باشگاه فولاد ماهان که حاوی عکس‌های تیم تنیس این باشگاه بود هنوز در خانه تنیس ‏اصفهان به چشم می‌خورد. با عدم تیمداری ماهان در لیگ امسال، نیک‌اندیش حامی بانوان پینگ‌پنگ ‏باز اصفهان شد.

* مس کرمان و نیک‌اندیش شهرداری اصفهان دو تیم فینالیست این مسابقات، نیم ساعت مانده به آغاز ‏دیدارهای فینال برای گرم کردن خود وارد سالن شدند.

* ارژنگ سرمربی مس کرمان و فاطمه رجبی سرمربی بانوان نیک‌اندیش، پس از قرعه‌کشی فینال و ‏پیش از آغاز بازی‌ها، دقایقی با هم گفتگو کردند.

* خوش و بش‌های ارژنگ مربی باسابقه و پیشکسوت مس کرمان با بازیکنان نیک‌اندیش از نکات جالب ‏این مسابقات بود که بیشتر شبیه به گپی دوستانه بود تا کری‌خوانی.

* درحالی که مرحله گروهی و حذفی این مسابقات روی ۸ میز برگزار می‌شد، مسابقات فینال روی یک ‏میز متمرکز شد.

* اما جالب‌ترین بخش فینال، تقابل خواهران شهسواری، ندا در تیم نیک‌اندیش و سارا در تیم مس ‏کرمان در بازی دوم بود. پیش از آغاز بازی، ندا خواهر بزرگتر به سمت سارا رفت و با شوخی و خنده ‏خواهر کوچکترش را به زمین ‌آورد، سرمربی مس نیز با گفتن "سارا، ندا رو می‌بره" به بازیکن تیمش ‏روحیه می‌داد.

* این دیدار در نهایت با برد ۳ بر صفر خواهر بزرگتر یعنی ندا شهسواری به پایان رسید در حالی که ‏صحنه‌های زیبای این مسابقه، تماشاگران را به وجد آورد.

* مریم صامت از مس در بازی سوم رو در روی پریسا صمدی از نیک‌اندیش قرار گرفت. این بازی در گیم ‏سوم با نتیجه ۹ بر ۸ به سود صامت دنبال می‌شد که وی یک امتیاز دیگر گرفت و به گمان اینکه این ‏گیم را برده است، راکت‌اش را روی میز گذاشت و به سمت مربی‌اش آمد اما با اشاره داور و خنده ‏هم‌تیمی‌هایش، متوجه اشتباهش شد و با خنده به بازی برگشت. البته او در نهایت این گیم را با نتیجه ‏‏۱۱ بر ۹ برد.

* از آغاز بازی چهارم، دوربین صدا و سیما هم برای تصویربرداری از مسابقات وارد سالن شد.

* نیک‌اندیش در ۴ بازی اول فینال پیروز شد اما وقتی در گیم چهارم بازی پنجم، بازیکن این تیم در آستانه ‏شکست قرار گرفت، سرمربی نیک‌اندیش عمرانی و شهسواری را بلند کرد تا خود را برای بازی ششم ‏ ‏گرم کنند.‏ 
‏* در بازی ششم، ندا شهسواری ملی‌پوش المپیکی نیک‌اندیش به مصاف مریم صامت از مس کرمان ‏رفت و صامت موفق شد در یک بازی برتر، با نتیجه ۳ بر 1 حریف قدرتمند خود را شکست دهد و اولین ‏شکست شهسواری را رقم بزند.

* در نهایت این بازی هفتم بود که سرنوشت قهرمانی این دوره از مسابقات را مشخص کرد و پریسا ‏صمدی با گذشتن از سد سارا شهسواری با نتیجه ۳ بر ۲، سند اولین قهرمانی تیمی از باشگاه ‏نیک‌اندیش شهرداری اصفهان در کشور را امضا کرد.

گفتنی است، تیم‌های رستوران نمونه قزوین و پاک‌نژاد اسپورت تهران ‏نیز بر سکوی سوم مشترک لیگ ‏برتر بانوان قرار گرفتند.